Βοηθήστε το... σπέρμα σας να κολυμπά ελεύθερα

Βοηθήστε το... σπέρμα σας να κολυμπά ελεύθερα

Είναι δύσκολο να καταλάβει ένας άντρας αν το σπέρμα του είναι υγιές εάν δεν υποβληθεί σε ειδική εξέταση, ωστόσο ορισμένες συνήθειες εξασφαλίζουν ότι οι... κολυμβητές του παραμένουν πάντα σε φόρμα!

Η συστηματική άσκηση, η σωστή διατροφή και η διατήρηση του σωματικού βάρους μέσα στα φυσιολογικά όρια είναι μερικές βασικές παράμετροι που εγγυώνται την αναπαραγωγική υγεία του άντρα.

1. Επίπεδη κοιλιά

Η συσσώρευση λίπους στην κοιλιά συνδέεται με μικρότερη συγκέντρωση σπερματοζωαρίων και μειωμένη κινητικότητα των διαθέσιμων σπερματοζωαρίων, σύμφωνα με ολλανδική μελέτη. Μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν οι άντρες με περίμετρο μέσης άνω των 101 εκατοστών. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το λίπος στην κοιλιά επηρεάζει αρνητικά την ορμονική λειτουργία αλλά και την παραγωγή και ανάπτυξη των σπερματοζωαρίων.

2. Ουδέτερα χαρακτηριστικά προσώπου

Αρκετοί άντρες υπερηφανεύονται για το έντονα αρρενωπό πρόσωπό τους –τυπικά πιο φαρδύ και πλατύ από αυτό του μέσου άντρα– ωστόσο τα ουδέτερα χαρακτηριστικά συνδέονται με καλύτερη ποιότητα σπέρματος, σύμφωνα με Ισπανούς και Φινλανδούς ερευνητές.

3. Κατανάλωση ψαριού

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι οι άντρες που καταναλώνουν σημαντική ποσότητα επεξεργασμένου κρέατος (αλλαντικά) διαθέτουν σε γενικές γραμμές λιγότερα φυσιολογικά σπερματοζωάρια σε σύγκριση με άντρες που προτιμούν το καθαρό κρέας ή άλλες πηγές πρωτεϊνών. Από την άλλη, το ψάρι φάνηκε να έχει προστατευτική δράση όσον αφορά την αναπαραγωγική υγεία των αντρών. Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν το περισσότερο ψάρι (π.χ. τόνο και σολομό) ήταν και αυτοί που παρουσίαζαν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση σπερματοζωαρίων. Το ψάρι είναι ωφέλιμο για τον άντρα χάρη στα Ω-3 λιπαρά που περιέχει, συστατικά που παίζουν σημαντικό ρόλο στην παραγωγή σπερματοζωαρίων.

Διαβάστε αναλυτικά στο www.onmed.gr.