Καρέ – καρέ η «κλοπή του αιώνα» από την Εθνική Πινακοθήκη

Καρέ – καρέ η «κλοπή του αιώνα» από την Εθνική Πινακοθήκη

Η κλοπή των πινάκων μοιάζει με σενάριο βγαλμένο από ταινία… Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής προσπαθούσε πάση θυσία να βρει τρόπο να μπει στην Πινακοθήκη και να αρπάξει τα έργα τέχνης, καθώς του είχε γίνει έμμονη ιδέα.

Ο 49χρονος παραδέχθηκε παραδέχθηκε πως επί δύο χρόνια σκεφτόταν το πώς θα μπορούσε να αποσπάσει τους πίνακες, ενώ το τελευταίο εξάμηνο πριν την κλοπή βρισκόταν πολύ συχνά στους χώρους της Πινακοθήκης, προσπαθώντας να βρει τα τρωτά σημεία του κτιρίου.

Παρατηρούσε τα πάντα, τις κάμερες, τον συναγερμό και γνώριζε ακόμα και την καθημερινότητα των φυλάκων.

«Λόγω της ενασχόλησης μου με τις οικοδομές μπορούσα να καταλάβω που υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα. Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό αλλά και στον περιβάλλοντα χώρο. Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την πινακοθήκη. Δεν θυμάμαι πόσες βραδιές καθόμουν κρυμμένος στα φυτά και παρατηρούσα τους φύλακες. Μπορεί να το είχα κάνει και πάνω από 50 φορές μόνο το τελευταίο 6μηνο πριν από την κλοπή» υποστήριξε.

Στις 9 Ιανουαρίου του 2012 το σχέδιο του παίρνει σάρκα και οστά. Ο συλληφθείς πήδηξε τις μάντρες ανέβηκε στο τοιχίο πέρασε στην ταράτσα βάζοντας μπροστά ένα ολόκληρο σχέδιο προκειμένου να ξεγελάσει τον φύλακα. Στις 04:00 τα ξημερώματα μπήκε στο χώρο με τα εκθέματα διαπράττοντας την κλοπή του αιώνα.

«Αποφάσισα ότι εκνευρίζοντας τον φύλακα είναι ο καλύτερος τρόπος να πραγματοποιήσω την κλοπή κάνοντας τον να πιστέψει ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στις ζώνες του συναγερμού. Ανοιγόκλεινα την μπαλκονόπορτα αρκετές φορές χωρίς να μπαίνω μέσα. Νομίζω ότι τις τελευταίες φορές που ανοιγόκλεισα την μπαλκονόπορτα δεν άκουσα τον φύλακα να έρχεται. Έμεινα στο σημείο μέχρι τις 4 τα ξημερώματα. Εκείνη την στιγμή άνοιξα την μπαλκονόπορτα και μπήκα μέσα αφήνοντας την ανοιχτή» πρόσθεσε ο 49χρονος.

Μέσα στην Πινακοθήκη

Ο 49χρονος καταφέρνει να μπει στην πινακοθήκη. Κινείται έξυπνα και σχεδόν αθόρυβα… Μπουσουλώντας ανεβαίνει τις σκάλες αρπάζει τους τρεις πίνακες και στη συνέχεια κάθεται στα σκαλιά που οδηγούν στο υπόγειο και με ένα μαχαίρι αφαίρει τα κάδρα. Παρά το γεγονός ότι οι κινήσεις τους καταγράφηκαν από τις κάμερες ασφαλείας είχε φροντίσει να φορά σκούφο , γάντια και να έχει καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του και έτσι δεν κατάφερε να ταυτοποιηθεί.

«Επειδή δεν άκουσα κανέναν συναγερμό υπέθεσα πως ο φύλακας τον είχε απενεργοποιήσει. Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν ενώ ξεκρέμασα έναν ακόμη…» υποστήριξε.

Χρειάστηκε 7 λεπτά για να βγάλει τα έργα τέχνης από τις κορνίζες. Τότε άκουσε τον φύλακα να πλησιάζει, φοβήθηκε μπήκε σε μια τρύπα που είχε ανοίξει ανάμεσα στις γυψοσανίδες, βγήκε στην ταράτσα και πέρασε στο πεζοδρόμιο. Στη συνέχεια άρχισε να τρέχει στη λεωφόρο Βασ. Κωνσταντίνου.

Ο συναγερμός της Πινακοθήκης και οι σειρήνες περιπολικών ηχούσαν δυνατά. Ο 49χρονος βρίσκει καταφύγιο στην αποθηκούλα απέναντι από το πάρκο… Μόλις αποχωρούν οι αστυνομικοί ο 49χρονος βγαίνει από την αποθήκη, κατευθύνεται προς τη στάση. Σταματά ένα ταξί και φεύγει σαν κύριος μαζί με ένα πολιτιστικό θησαυρό μεγάλης αξίας.