Μεγάλες αλλαγές στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Μεγάλες αλλαγές στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Δείτε τι αλλάζει στα σούπερ μάρκετ.

Mε τις τιμές των τροφίμων να συνεχίζουν να αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές έχουν -τουλάχιστον- λίγη «λάσκα» σε ό,τι αφορά το μαγειρικό λάδι, τον καφέ και τα αβοκάντο.

Οι τιμές των αγαθών αυτών κατέγραψαν πτώση, σύμφωνα με τα πρόσφατα δεδομένα που συνέλεξε το CNBC.

Στην ανατολική Ασία, οι τιμές του ινδικού ηλιέλαιου και φοινικέλαιου κατέγραψαν πτώση της τάξης του 7% και 12% αντίστοιχα την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων τροφίμων Tridge. Παράλληλη μείωση της τάξης του 25% κατέγραψε και η τιμή του φοινικέλαιου στο γειτονικό Μπαγκλαντές.

Στο Βιετνάμ, οι τιμές χονδρικής του καφέ έχουν καταγράψει πτώση της τάξης του 5% τον Ιούλιο σε σχέση με τα δεδομένα Φεβρουαρίου όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Στην αντίπερα όχθη του Ειρηνικού, οι τιμές των αβοκάντο στο Μεξικό, το Περού και την Κολομβία έχουν επίσης καταγράψει μείωση, σύμφωνα με την Τridge. Oι τιμές χονδρικής των αβοκάντο στο Μεξικό κατέγραψαν πτώση της τάξης του 27% μεταξύ του Ιουνίου και Ιουλίου, ενώ οι αντίστοιχες στην Κολομβία κατέγραψαν πτώση της τάξης του 40%.

Σημειωτέον πως η συγκεκριμένη αγορά δέχεται πιέσεις από την υπερπροσφορά των περουβιανών αβοκάντο.

Ο πληθωρισμός και η αύξηση των τιμών έχουν οδηγήσει πολλούς καταναλωτές στη μείωση αγορών αγαθών τα οποία δεν είναι αναγκαία για την επιβίωσή τους, φοβούμενοι τη δημιουργία επισιτιστικής κρίσης και οικονομικής ύφεσης.

«Υπάρχουν πολλαπλοί παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά όπως η παγκόσμια ύφεση η οποία μειώνει την παγκόσμια ζήτηση», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Tridge, Minwoo Nam, προσθέτοντας πως «αφού οι τιμές σκαρφάλωσαν τόσο ψηλά, οι καταναλωτές ψάχνουν για φθηνότερες εναλλακτικές ή απλά προχώρησαν σε μείωση των αγορών τους».

Τόσο οι εταιρείες τροφίμων όσο και άλλοι επενδυτές που δραστηριοποιούνται στις συγκεκριμένες αγορές ανέφεραν στην Tridge πως τα hedge funds έχουν ξεκινήσει να ρευστοποιούν τις επενδύσεις τους στον τομέα των εμπορευμάτων.

Παρ’ όλα αυτά, ο Nam τονίζει πως η αλλαγή των συνηθειών των καταναλωτών δε σηματοδοτεί το τέλος της αύξησης των τιμών των τροφίμων.

«Οι φόβοι για την αύξηση των τιμών αυτών έχουν περιοριστεί μερικώς αλλά οι τιμές πολλών εκ των αγροτικών προϊόντων παραμένουν σε πολυετή υψηλά. Η σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής ανά τον πλανήτη έχει -προφανώς- επηρεάσει την αγορά, αλλά δεν έχει οδηγήσει σε υφεσιακού είδους παύση των αγορών εκ μέρους των καταναλωτών», τόνισε ο Nam.

«Υπάρχουν, ακόμα, προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα αλλά οι προαναφερθείσες κινήσεις των κεντρικών τραπεζών έχουν ξεκινήσει να μειώνουν τις τιμές των τροφίμων, ενώ περιορίζουν την πιθανότητα περαιτέρω αύξησής τους», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος της Tridge.

Πηγή: newmoney.gr