Εκπτώσεις: Έρχεται δεκαήμερο προσφορών

Με διαφορετικές ταχύτητες κινήθηκε η αγορά και ανά κλάδο στην περίοδο των εκπτώσεων.
Από τη μία πλευρά οι εμπορικές επιχειρήσεις στις τουριστικές περιοχές που είδαν την αγορά να κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα, θυμίζοντας σχεδόν εποχές «κανονικότητας». Και από την άλλη, οι υπόλοιπες περιοχές της χώρας όπου η κίνηση ήταν υποτονική, με περιορισμένες αγορές από του καταναλωτές.
Αυτή είναι η εικόνα που περιγράφουν οι έμποροι λίγο προτού πέσει η αυλαία των θερινών εκπτώσεων σήμερα Τετάρτη 31 Αυγούστου και ενώ αρκετοί ετοιμάζονται, κατά κάποιον τρόπο, να τις «παρατείνουν», ξεκινώντας 10ήμερο προσφορών στα εποχικά προϊόντα, προκειμένου να ρευστοποιήσουν τα αποθέματά τους πριν από τη νέα σεζόν.
Ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς δε, «ποντάρουν» και στις αγορές που θα γίνουν για τον «εξοπλισμό» των μαθητών, με τις επιχειρήσεις του κλάδου να έχουν ξεκινήσει ήδη τις προωθητικές ενέργειες των συγκεκριμένων προϊόντων. Περαιτέρω ενίσχυση αναμένεται και στις πωλήσεις των ειδών σπιτιού λόγω των φοιτητών που επιπλώνουν τα διαμερίσματά που μισθώνουν, ενόψει της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς.
Η ακρίβεια και η ενεργειακή κρίση άφησε έντονο το αποτύπωμά της στη φετινή θερινή εκπτωτική περίοδο, με την πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών να εμφανίζονται επιφυλακτικοί στις αγορές τους εν μέσω καλοκαιριού, καθώς όσοι είχαν τη οικονομική δυνατότητα, επέλεξαν τις ολιγοήμερες διακοπές παρά τα ψώνια στα καταστήματα.
Στα είδη ένδυσης και υπόδησης ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά -18% και σε αξία κατά -13%, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλη Κορκίδη. Παρά το γεγονός ότι, όπως σημειώνει, ο συγκεκριμένος κλάδος αποτελεί τον δημοφιλέστερο των εκπτώσεων, ο οποίος μάλιστα σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ είχε το μικρότερο ποσοστό ετήσιας αύξησης τιμών στο 3,4%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του πληθωρισμού.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι αγορές ρούχων και παπουτσιών ήταν από τις πρώτες κατηγορίες δαπανών τις οποίες δήλωναν ότι περιορίζουν οι Έλληνες καταναλωτές σε σχετικές έρευνες που διεξήχθησαν τους πρώτους μήνες μετά το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης, εκτιμώντας ότι προέχουν άλλες βασικότερες ανάγκες, ώστε να διαθέσουν το εισόδημά τους.
Αντίθετα, τα καλλυντικά και τα είδη για το σπίτι συνέχισαν και κατά την περίοδο των εκπτώσεων την ανοδική πορεία πορεία που παρουσιάζουν τη φετινή χρονιά.