Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο 2020: Λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στη ΔΕΗ

Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο 2020: Προσοχή… Οσα πρέπει να ξέρετε για να προλάβετε την προθεσμία υποβολής αιτήσεων στη ΔΕΗ

Λίγες ημέρες απέμειναν για να καταβάλουν οι δικαιούχοι τις αιτήσεις τους προς την ΔΕΗ για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο.

Συγκεκριμένα, έως 31 Οκτωβρίου έχουν διορία οι δικαιούχοι του ΚΟΤ της ΔΕΗ για να υποβάλλουν νέα αίτηση ώστε να μην χαθεί η έκπτωση στους λογαριασμούς τους.

Οι αιτήσεις του ΚΟΤ και του Μητρώου Ευάλωτων Πελατών ελέγχονται βάσει:

Της φορολογικής δήλωσης 2020, όσον αφορά εισοδήματα και σύνθεση νοικοκυριού.
Της τελευταίας εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ (2020), όσον αφορά ακίνητη περιουσία.
Οι πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση από την 01/09/2020, πριν την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ 2020 και οι οποίοι έχουν μεταβολές στην ακίνητη περιουσία τους μέσα στο 2019 (εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ 2020), μπορούν αν θέλουν, να κάνουν νέα αίτηση, η οποία θα ελεγχθεί, όσον αφορά την ακίνητη περιουσία, βάσει της τελευταίας εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ (2020).

Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο 2020: Πώς θα υποβάλετε την αίτησή σας

Οι αιτήσεις Κοινωνικό Τιμολόγιο ΔΕΗ – ΚΟΤ και του Μητρώου Ευάλωτων Πελατών θα γίνουν βάσει της φορολογικής δήλωσης 2020 (εισοδήματα, ακίνητη περιουσία και σύνθεση νοικοκυριού 2019).

Όπως έχει κάνει ήδη γνωστό η ιστοσελίδα ΗΔΙΚΑ οι αιτήσεις θα ξεκινήσουν μόλις ολοκληρωθούν οι φορολογικές δηλώσεις του 2020 (ολοκληρώθηκαν τη Δευτέρα 31 Αυγούστου).

Βήμα 1: Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται (τα δικά σας, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων σας).

Βήμα 2: Μετά την συναίνεσή σας, εμφανίζεται φόρμα που αναφέρει κάποια προσωπικά στοιχεία σας. Επιλέξτε για ποιο ΚΟΤ θέλετε να κάνετε αίτηση.

Βήμα 3: Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης απαιτείται το e-mail και ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.

Βήμα 4: Για αιτήσεις ΚΟΤ-Α απαιτείται να έχετε εγκεκριμένη αίτηση ΚΕΑ. Δεν ισχύει πλέον η απαίτηση επικαιροποιημένης αίτησης ΚΕΑ το τελευταίο δίμηνο. Αρκεί να υπάρχει ενεργή εγκεκριμένη αίτηση. Για ΚΟΤ-Α δεν απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων γιατί έχει δοθεί στο ΚΕΑ.

Για αιτήσεις ΚΟΤ-Β ή ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών, σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας έχει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, για να δείτε αν πληρείτε τα κριτήρια απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους Taxisnet για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την ΑΑΔΕ. Αν για κάποιο άτομο απαιτείται συναίνεση αναφέρεται ευκρινώς.

Βήμα 5: Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων μελών του νοικοκυριού σας, και έχουν συμπληρωθεί όλα τα απαιτούμενα πεδία, εμφανίζεται η πληροφορία αναφορικά με το εάν πληρείτε τα κριτήρια ή όχι.

Βήμα 6: Για να καταστείτε δικαιούχος πρέπει να πατήσετε το κουμπί [Υποβολή Αίτησης]. Εάν πληρείτε τα κριτήρια του ΚΟΤ, εμφανίζεται και το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης για τιμολόγηση με το ΚΟΤ που αιτηθήκατε. Στην αντίθετη περίπτωση, εμφανίζονται οι λόγοι απόρριψης αναλυτικά.

Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο 2020: Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις σχετικά με το κοινωνικό τιμολόγιο

Ήμουν δικαιούχος του ΚΟΤ, αλλά υποβάλλοντας την αίτηση, εμφανίζεται ότι «δεν είστε δικαιούχος». Γιατί;

Τα κριτήρια για την παροχή Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) έχουν τροποποιηθεί και αναφέρονται αναλυτικά στην πρόσφατη Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/892/152 (ΦΕΚ Β΄ 1403/01.02.2018) (βρίσκεται αναρτημένη στo “Πληροφορίες”). Βεβαιωθείτε ότι με βάση τα νέα κριτήρια είστε δικαιούχος του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου Α ή Β.

Ο/η σύζυγός μου έχει αποβιώσει και το όνομα της παροχής είναι στο όνομά του/της. Συμπληρώνοντας την αίτηση για το ΚΟΤ, το οποίο δικαιούμαι, εμφανίζεται πρόβλημα στον αριθμό της παροχής.

Εάν στην τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση εισοδήματος, δεν αναφέρεται το όνομα του αποθανόντος, θα πρέπει να γίνει αλλαγή ονόματος στην παροχή και να φαίνεται το όνομα του/της πραγματικού χρήστη της παροχής, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στη διασταύρωση των στοιχείων με την ΑΑΔΕ.

Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά μου εμφανίζει επισήμανση ότι «η παροχή ρεύματος δεν ανήκει σε κανέναν από τους δύο συζύγους», ενώ η παροχή ρεύματος είναι στο όνομά μου.

Επιβεβαιώστε με τον πάροχό σας και τον Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) ότι αντιστοιχούν τα πλήρη στοιχεία σας στην παροχή σας (π.χ. το ΑΦΜ σας αντιστοιχεί στην παροχή που δηλώνετε). Εάν τα στοιχεία σας είναι ορθώς καταχωρημένα στον ΔΕΔΔΗΕ, και εξακολουθεί να εμφανίζεται το μήνυμα, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο e-mail επικοινωνίας.

Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά μου εμφανίζει επισήμανση «Πρόβλημα με τον ιδιοκτήτη του αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας», ενώ η παροχή ρεύματος είναι στο όνομά μου.

Κοιτάξτε αν υπάρχει ΑΦΜ στο λογαριασμό του πάροχου σας (ΔΕΗ ή ιδιωτικές εταιρείες). Αν δεν υπάρχει ενημερώστε το ΑΦΜ σας με τη σύνδεση σας στον πάροχο σας. Μετά από 2-3 ημέρες μπείτε πάλι στη πλατφόρμα και κάντε ακύρωση της παλαιάς αίτησης και υποβολή νέας πατώντας αντίστοιχα τα κουμπιά ΚΟΤ-Α ή ΚΟΤ-Β. Σε περίπτωση που πάλι σας βγάζει μήνυμα λάθους στις Επισημάνσεις για την παροχή, κάντε την ίδια διαδικασία (ακύρωση και νέα αίτηση) μετά από λίγες ημέρες. Υπενθυμίζουμε ότι θα πρέπει το ΑΦΜ και ο αριθμός παροχής που αναγράφονται στο λογαριασμό του παρόχου σας να είναι καταχωρημένα ορθώς και στη ΔΕΔΔΗΕ και να αφορούν την πρώτη κατοικία του νοικοκυριού. Σε διαφορετική περίπτωση καλέστε στο 11500 (ΔΕΔΔΗΕ) για ενημέρωση. Η παροχή θα πρέπει να είναι σε έναν από τους 2 άμεσα φορολογούμενους της φορολογικής δήλωσης και όχι σε φιλοξενούμενο. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ενδεχόμενες αλλαγές στον πάροχο σας (ενημέρωση ΑΦΜ, αλλαγή ονόματος στην παροχή κλπ), απαιτούν κάποιο χρόνο μέχρι να ενημερωθεί το σύστημα της ΔΕΔΔΗΕ αναλόγως με την περίπτωση της αλλαγής

Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά ο κωδικός της παροχής μου δεν έχει 11 ψηφία. Τι πρέπει να κάνω;

Βεβαιωθείτε ότι συμπληρώνετε τον αριθμό παροχής όπως αναγράφεται σε ένα λογαριασμό ΔΕΗ (οι 11 πρώτοι αριθμοί, χωρίς κενά, χωρίς άλλα σύμβολα). Ο Αριθμός Παροχής είναι μοναδικός για κάθε ακίνητο. Ο αριθμός παροχής αναγράφεται και σε μεταλλικό ταμπελάκι πάνω στο μετρητή σας.

Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά εμφανίζει ότι φιλοξενούμαι και δεν δικαιούμαι το ΚΟΤ. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Εάν στην τελευταία εκκαθαρισμένη φορολογική σας δήλωση εμφανίζεστε ως φιλοξενούμενος, τότε δεν δικαιούστε το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο.

Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά εμφανίζει ότι φιλοξενώ τρίτο άτομο/άτομα και δεν δικαιούμαι το ΚΟΤ. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Στις τελευταίες εκκαθαρισμένες φορολογικές δηλώσεις, τα άτομα που εμφανίζονται φιλοξενούμενα από εσάς, έχουν δηλώσει ότι τα φιλοξενείτε. Οπότε τα κριτήρια συνυπολογίζονται για όλα τα διαμένοντα μέλη του νοικοκυριού. Εάν τα άτομα που εμφανίζονται δεν υπήρξαν φιλοξενούμενοί σας, τότε θα πρέπει να προχωρήσετε σε Διαγραφή/Καταγγελία του/των ατόμων αυτών.

Η μητέρα μου διαμένει σε ιδιόκτητο σπίτι στο χωριό, ενώ εγώ διαμένω σε οικία ιδιοκτησίας της στην Αθήνα. Στη φορολογική μου δήλωση εμφανίζομαι ως φιλοξενούμενη της μητέρας μου. Γιατί δεν μπορεί η μητέρα μου να ενταχθεί στο ΚΟΤ, ενώ το δικαιούται;

Όπως αναφέρεται σαφώς στην Υπουργική Απόφαση με αριθμό ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/892/152 (ΦΕΚ Β΄ 1403/01.02.2018), λαμβάνονται υπόψη «οι τελευταίες εκκαθαρισμένες δηλώσεις φόρου εισοδήματος των μελών του νοικοκυριού για τις οποίες έχει λήξει η οριζόμενη από τις κείμενες διατάξεις ή η παραταθείσα με οποιονδήποτε τρόπο προθεσμία υποβολής». Η φιλοξενία δηλώνεται στη δήλωση του φιλοξενουμένου. Τα κριτήρια για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο συνυπολογίζονται για όλα τα διαμένοντα μέλη του νοικοκυριού. Εάν έχει εσφαλμένα έχετε δηλώσει ότι η μητέρα σας σας φιλοξενεί, τότε κατά τη συμπλήρωση της αίτησης όπου εμφανίζεστε ως φιλοξενούμενο μέρος, θα πρέπει να προχωρήσει σε Διαγραφή/Καταγγελία του ονόματός σας από την οικία της. Εναλλακτικά μπορείτε να προχωρήσετε σε τροποποιητική φορολογική δήλωση. Επιβεβαιώστε ότι στην υποβολή των νέων φορολογικών σας δηλώσεων, τα στοιχεία σας είναι δηλωμένα ορθώς. Σημειώστε ότι αντιμετωπίζεται διαφορετικά η «δωρεάν παραχώρηση» (οικία που έχει παραχωρηθεί σε τρίτο άτομο) από την «φιλοξενία» (διαμένοντα τρίτα άτομα στο ίδιο σπίτι).

Διαβάστε περισσότερα στο xrhstika.gr.

Exit mobile version