Το κόλπο των σούπερ μάρκετ που μας κάνει να ψωνίζουμε περισσότερο

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν… σκαρφιστεί ένα κόλπο που μας κάνει να ψωνίζουμε περισσότερο.

Πολλές φορές πάμε για ψώνια σε σούπερ μάρκετ, έχοντας προετοιμάσει την λίστα με τα ψώνια. Όμως φτάνοντας στο ταμείο συνειδητοποιούμε πώς τελικά το καλάθι μας έχει γεμίσει με περισσότερα προϊόντα από ότι είχαμε ανάγκη να πάρουμε.

Κι όμως αυτό δεν χαρακτηρίζεται αυθορμητισμός αλλά βασίζεται σε ένα προσεκτικά σχεδιασμένο χωροταξικό πλάνο, βασισμένο στην τοποθέτηση του προϊόντος στον χώρο.

Η εν λόγω σχεδίαση φαίνεται μάλιστα να αποδίδει καθώς στις ΗΠΑ τουλάχιστον, οι καταναλωτές ξόδεψαν έως και 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε τέτοιου τύπου αγορές πέρσι, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.

Το «σχέδιο» των σούπερ μάρκετ

Τα σούπερ μάρκετ προσέχουν σχεδόν κάθε εκατοστό του φυσικού τους περιβάλλοντος για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών. Για παράδειγμα, τα γαλακτοκομικά τοποθετούνται συνήθως στο πίσω μέρος των καταστημάτων, αναγκάζοντας τους πελάτες να περπατήσουν στο χώρο για να αγοράσουν απλά ένα γάλα. Αυτό θα τους αναγκάσει να δουν στην πορεία και άλλα προϊόντα, που ενδεχομένως «νιώσουν» ότι χρειάζονται.

Παραδείγματα

Σύμφωνα με πληροφορίες από το CNN, δεν είναι τυχαίο ότι οι σάλτσες ντομάτας βρίσκονται δίπλα στα ζυμαρικά, μια στρατηγική γνωστή ως «cross-merchandising». Τα κουτιά δημητριακών είναι συνήθως κοντά στο πάτωμα στο ύψος των ματιών των παιδιών, γεγονός που καθιστά ευκολότερο να παρασύρουν τους γονείς τους να τα αγοράσουν.

«Ο φωτισμός, η θερμοκρασία, η οργάνωση των ραφιών και των διαδρόμων, όλα αυτά έχουν ερευνηθεί και τελειοποιηθεί εκτενώς», δήλωσε η Μαριόν Νεστλ, επίτιμη καθηγήτρια διατροφής και τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. «Ο σκοπός είναι να κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα».

Exit mobile version