Υπνος και απώλεια βάρους: Καθαρά θέμα... σκοτεινής διαδικασίας

Υπνος και απώλεια βάρους: Καθαρά θέμα... σκοτεινής διαδικασίας

Νέα έρευνα συνδέει το φως στο περιβάλλον της κρεβατοκάμαρας με διατάραξη του μεταβολισμού και της υγείας μας. Πώς μπορείτε να διασφαλίσετε ότι ξεκουράζεστε εύκολα;

Μήπως έφτασε η ώρα να επενδύσετε σε περσίδες συσκότισης στο υπνοδωμάτιό σας; Ας δούμε πώς το ατμοσφαιρικό νυχτερινό φως θα μπορούσε να οδηγήσει σε ανεπιθύμητη αύξηση βάρους.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της αγγλικής έκδοσης του περιοδικού Men's Health, την υγιεινή του ύπνου μας την καθορίζουν εκείνες οι συνήθειες και οι περιβαλλοντικούς παράγοντες που καθορίζουν εάν απολαμβάνετε μια υπέροχη νυχτερινή ξεκούραση ή βρίσκεστε να... σερφάρετε στα Social Media στις 4 το πρωί.

Έρευνα του Northwestern University διαπίστωσε ότι ακόμη και η μέτρια έκθεση στο φως κατά τη διάρκεια του ύπνου – η λάμψη ενός διερχόμενου αυτοκινήτου ή η λάμψη ενός ξυπνητηριού LED – μπορεί να αποτρέψει το σώμα σας από τη σωστή απενεργοποίηση. Αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία της καρδιάς σας και στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, επηρεάζοντας τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, καρδιακών παθήσεων και ακόμη και παχυσαρκίας.

Οι ερευνητές βρήκαν στοιχεία ότι ο ύπνος σε ένα μέτρια φωτισμένο δωμάτιο αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό, ο οποίος ενεργοποιεί το νευρικό σας σύστημα. Τη νύχτα, ο οργανισμός μας πρέπει να λειτουργεί σε συγκεκριμένες συνθήκες ανάκαμψης από την ένταση της ημέρας, αλλά η έκθεση στο φως θέτει σε κίνδυνο αυτή τη διαδικασία.

Οι άνθρωποι που κοιμόντουσαν σε ένα φωτεινότερο δωμάτιο ήταν πιο πιθανό να παρουσιάσουν σημάδια αντίστασης στην ινσουλίνη το επόμενο πρωί, πράγμα που σημαίνει ότι το σώμα τους αγωνίστηκε να χρησιμοποιήσει γλυκόζη από την κυκλοφορία του αίματος για ενέργεια, οδηγώντας σε αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Αυτό προσθέτει αξιοπιστία στην έρευνα που υποδηλώνει μια σχέση μεταξύ του κακού ύπνου (ακόμη και σε εκείνους που δεν το γνωρίζουν πλήρως) και της αύξησης του σωματικού βάρους.

Ευτυχώς, υπάρχουν απλές λύσεις.

Επενδύστε σε μάσκες νυχτός για τα μάτια σας και κρατήστε τις συσκευές σας μακριά από την όραση. Εξασφαλίστε απόλυτο σκοτάδι τις ώρες που κοιμάστε και μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα θα αισθανθείτε τη διαφορά στον οργανισμό σας...

Πηγή: Men's Health UK

Ακολουθήστε το Dokari και στο κανάλι μας στο YouTube.