Power Pass: Ξεκινούν οι πληρωμές - Ποιοι θα επιστρέψουν διπλάσιο το ποσό που θα λάβουν

Power Pass: Ξεκινούν οι πληρωμές - Ποιοι θα επιστρέψουν διπλάσιο το ποσό που θα λάβουν

Power Pass: Πληρωμές έως 600 ευρώ από την Παρασκευή (15/7) στους δικαιούχους

Στην τελική φάση έχουν μπει οι διασταυρώσεις και οι έλεγχοι των στοιχείων για τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν στην πλατφόρμα Power Pass για την επιστροφή των χρημάτων από τις επιβαρύνσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.

Οι πληρωμές αναμένεται να γίνουν την Παρασκευή ή την Δευτέρα και οι καταναλωτές θα δουν τα χρήματα του κατευθείαν στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινώσει τα συναρμόδια υπουργεία Ενέργειας και Οικονομικών, το κόστος των αναδρομικών αποζημιώσεων αναμένεται να φτάσει τα 280 εκατ. ευρώ. Ωστόσο μόλις ξεκινήσουν οι πληρωμές θα φανεί τελικά πόσα νοικοκυριά κατάφεραν να εγκριθεί η αίτηση τους και πόσα έμειναν εκτός της επιστροφής χρημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι η επιδότηση δίνεται σε όσους είχαν συνολική επιβάρυνση στους λογαριασμούς ρεύματος από την 1η Δεκεμβρίου 2021 έως τις 31 Μαΐου 2022 πάνω από 30 ευρώ με το κράτος να καλύπτει το 60% της αυξημένης κατανάλωσης για κύριες κατοικίες και φοιτητικές μετά την αφαίρεση της κρατικής επιδότησης και των εκπτώσεων από τους παρόχους.

Οι διασταυρώσεις των στοιχείων θα συνεχιστούν και μετά την πίστωση των ποσών. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχουν δηλωθεί ψευδή ή ανακριβή στοιχεία για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης, τότε το ποσό είναι απαιτητό και μάλιστα σε ύψος διπλάσιο από εκείνο της ενίσχυσης.

Για παράδειγμα αν κάποιος λάβει ενίσχυση 300 ευρώ και έχει δηλώσει ψευδή ή ανακριβή στοιχεία τότε θα κληθεί να πληρώσει 600 ευρώ, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Power Pass: Πώς θα ενημερωθείτε για την αίτηση

Ο δικαιούχος θα ενημερωθεί για την εξέλιξη της αίτησής του στο email και το κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει. Εάν δεν επιθυμεί να περιμένει, μπορεί να εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα vouchers.gov.gr, με τους προσωπικούς του κωδικούς Taxisnet και να βλέπει το στάδιο στο οποίο βρίσκεται.

Οι ενδείξεις που μπορεί να δει ο καταναλωτής ανάλογα με την κατάσταση της αίτησής του είναι οι εξής:

1. ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Η αίτηση έχει απορριφθεί. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ).

2. ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: Η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των εξής:

– αν ο ΑΦΜ είναι δικαιούχος / συνδικαιούχος στο δηλωθέν IBAN.

Διαβάστε επίσης: ΡΑΕ: Δύο νέες και ασύμμετρες απειλές για μπλακ άουτ στο ρεύμα
– αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ξεπεράσει την μία (1) αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις (3) για τα προστατευόμενα μέλη.

3. ΥΠΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ: Για τις αιτήσεις που βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι για το ΙΒΑΝ/ΑΦΜ, και δεν απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από τον πολίτη.

4. ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) θα αποσταλεί στο επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα.

5. ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η εντολή για το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στο επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα μέσω ΔΙΑΣ και περιμένουμε από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.

6. ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ: Υπάρχει απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμή. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του/της.